Успішні гравці органічного ринку Полтавщини поділилися секретами успіху

Учора в Полтаві пройшов семінар, на якому розповіли про тенденцію розвитку органічного виробництва в Полтавській області та Україні.

29 листопада в місті пройшов Полтавський регіональний семінар «Розвиток органічного ринку в Полтавській області». Захід був умовно поділений на дві частини: спочатку перед гостями виступили теоретики органічної справи, а потім успішними досвідом у впровадженні органічного виробництва поділилися й досвідчені підприємства.

Практиками органічного фермерства виступили керівники кількох полтавських підприємств. Микола Сафонов, директор підприємства «Діамант ЛТД», розповів про складнощі експорту.

«Більшість зернових наше підприємство експортує в Німеччину. Але якщо з продажем зерна все проходить більш-менше без проблем, то з фасованою продукцією, наприклад, крупами, все не так просто. Справа в тому, що з цінами місцевих виробників важко конкурувати» – повідомив директор «Діамант ЛТД».

Сафонов розповів про ще одну перешкоду, яка існує при експорті продукції в країни Європи:

«При відвантаженні в Європу фасованої продукції, нам потрібно заплатити за лабораторні дослідження 13 тисяч гривень. І нещодавно ми стикнулися із парадоксом: покупець хотів замовити продукцію умовно на 20 тис гривень, але нам за лабораторну перевірку потрібно заплатити 13 тис гривень. Такі умови гальмують експорт»

Та Микола Сафонов зазначив, що в такому разі потрібно шукати інші ринки збуту. Наприклад, варто налагоджувати ринкові зв’язки з Арабськими Еміратами. На Грузію та Таджикистан, за словами Сафонова, продавцям органічної продукції також потрібно звернути увагу.

Але доповідачі розповідали не тільки про експорт. Гліб Лук’яненко, директор приватного підприємства «Агроекологія», першопрохідника в сфері аграрного виробництва, розповів про секрети успіху в даному сегменті бізнесу.

Директор «Агроекології» пояснив, що основа їх підприємства – землеробство. Підприємство визначило для себе основні засади, за якими веде землеробську діяльність: обґрунтована сівозміна, мінімальний обробіток ґрунту, використання сидеральних культур (20% в сівозміні) та постійне покриття землі рослинами задля уникнення ерозії.

Читайте також: Експерт: «Органічне фермерство – це складно і дорого, але набагато корисніше для людей та навколишнього середовища»

Підприємець розповів й про органічні методи боротьби з бур’янами:

«Чомусь всі, коли чують визначення «органічне землеробство», думають, що це суто ручна праця. Це омана, адже органічне землеробство – це інноваційна галузь. Кожного року відбувається створення купи техніки,яка допомагає нам боротися з бур’янами навіть краще, ніж це роблять за допомого гербіцидів. У нас на господарстві  розробляються власні знаряддя обробітку землі, які знищують максимальну кількістю бурянів»

Гліб Лук’яненко розповів, що з кожним роком підприємство намагається ставати краще, впроваджує нові технології. Наприклад, у цьому році «Агроекологія» відмовилася від внесення гною на власні поля:

«Ми вирішили робити компост. Тим паче, що це здешевить внесення поживних речовин на гектар землі та знезаразить від насіння буряна»

Також фермер поділився зі слухачами напрямом роботи, яка буде прибутковою – переробка олійних культур.

«Від переробки олійних культур можна отримати і масло, і жмих. Масло йде на продаж, а жмих можна віддати худобі»

Директор «Агроекології» зазначив, що їх підприємство не може бути експертами у всіх напрямках, тому деякі речі вони реалізують разом з партнерами.

«Наприклад, маючи великі обсяги посівів гречки, ми співпрацюємо з бджільниками. Вони отримають сертифікати на свої пасіки і продаватимуть мед як органічний. А нам,тим часом, допоможуть підвищити продуктивність полів»

Наприкінці Гліб Лук’яненко підкреслив, що органічний бізнес – це довіра, адже кожен крок формує імідж підприємства.

ЕнергоЛайф.інфо